Tuesday, March 22, 2011

Sahabat VS Kawan

Memang diakui agak sukar untuk mencari sahabat. Kawan memang ramai, tapi dalam banyak2 kawan tu belum tentu satu pun yang akan terus menjadi sahabat sehingga akhir hayat. BF/GF kita sendiri ponn belum tentu boleh menjadi seorang sahabat.
Dalam mencari sahabat kdg2 kita sentiasa ditipu dengan tingkah laku seseorang. Rakan yang dianggap sahabat tidak suka jika kita lebih dari mereka. Nampak beli beg baru ke, baju baru ke, dok sibuk beli jugak. Kalau boleh apa yang kita ada, semua dia nak ada gak. Taknak kalah. Pakai barang murah2 dok bahan2. Hurmm~~Macam2 perangai lagi laa. Memang dunia ni penuh dengan keunikan. Setiap insan memiliki personaliti yang berbeza.

Akan berjumpakah saya dengan sahabat sejati?? Adakah ianya masih wujud di bumi ciptaan Yang Maha Esa ini atau mungkin saya terlepas pandang dan tidak tahu menilai erti seorang sahabat?? Mungkinkah saya agak cerewet dalam memilih sahabat?? Wallahualam. Setiap orang mempunyai kelemahan dan kelebihan. Begitu juga saya. Harap satu hari nanti saya akan berjumpa dengan sahabat yang boleh menerima saya seadanya dan mampu membimbing saya ke arah kebaikan.


Kepada mereka yang telah sedia menjadi sahabat. Maafkan saya jika saya belum mampu menjadi sahabat yang baik buat korang. 

Lots of love, Dekya Razak

  

3 comments: